הבאת עוברים טריים בטיסה לישראל – מה זה?

תחום הפיריון הוא כידוע אחד התחומים המפותחים ביותר במדינת ישראל. התפקיד המרכזי שממלאת המשפחה בחברה הישראלית והחשיבות הרבה שיש להבאת ילדים לעולם, מובילה כל העת לפיתוחם של פתרונות ייחודיים וחדשנים. לצד הפתרונות הקיימים של הפרייה חוץ גופית ופונדקאות, קיים היום פתרון נוסף שעשוי לסייע למי שמעוניין להפוך להורה. מדובר כמובן בהבאת עוברים מחוץ לארץ, ועל כך במאמר הבא.

מהי הבאת עוברים לארץ

בדרך להשגת ההריון הנכסף, זוגות רבים נעזרים היום בתרומות ביצית. מכיוון שמאגר הביציות בארץ מוגבל מראש, ובשל ההגבלות השונות של החוק הישראלי, רבים בוחרים בתרומת ביצית מחוץ לארץ. במקרה זה, בדרך תתבצע הרכישה מהמקור בחו"ל, והתהליך עצמו יושלם במרפאה הממוקמת בארץ. אלא שכיום ניתן לבצע את ההפריה עצמה בחו"ל ולהעביר לארץ את העובר שנוצר. לשם כך מומלץ כמובן להתייעץ עם גורם רפואי שיכול לסייע בהשלמת התהליך בצורה אופטימלית. כיום ישנן גם חברות שונות שעיקר התמחותן היא העברה של עוברים לארץ באופן מסודר. על כן, לשם תהליך זה אין צורך בהכרח בטיסה של ההורים לעתיד לחו"ל, ואם מעוניינים בכך, ניתן כמובן לבקש להפרות יותר מביצית אחת, ולהביא לארץ מספר עוברים.

בחירה בתורמת ביצית

האפשרות של הבאת עוברים בטיסה לישראל עשויה להתאים לזוגות רבים המעוניינים להיעזר בתורמת ביצית מחו"ל. במסגרת תרומת ביצית, חשוב לבחור בקפידה את התורמת, כשלרוב גילן של התורמות יהיה בין 22 לבין 30. מלבד הגיל, יש לבדוק כמובן גורמים אחרים כמו ההיסטוריה הרפואית והמשפחתית של התורמת. ברוב המקרים החברה המסייעת, או הארגון שממנו נרכשת התרומה, מבצעים את הבדיקות הנדרשות, והם עורכים בדיקות גנטיות מקיפות כגון שלילת נשאות לגן הציסטיק פיברוזיס (CF) ושלילת נשאות לתסמונת ה-X השביר. ניתן כמובן לבצע בדיקות גנטיות נוספות על פי דרישות ההורים. את הבדיקות מומלץ כמובן לתכנן ולבחור לאחר ביצוע בדיקות גנטיות בהתבסס על מוצאו של האב. מלבד בדיקות גנטיות, שוללים כמובן גם מקרים של נשאות למחלות כגון הפטיטיס או איידס. לצד הבדיקות החיוניות הללו, ההורים לעתיד יכולים כמובן גם לבחור את הביצית על פי נתונים נוספים כגון צבע העיניים וצבע השיער.

ביצוע ההפריה

בחירתה של תרומת הביצית, מבשרת את השלב הבא והוא הטסת הזרע של האב לחו"ל, שם תבוצע ההפריה. כשמדובר בהורים שאינם זוג נשוי יש לעתים צורך בהצגת הסכמים חתומים שנערכו באופן מוסדר בעזרתו של עורך דין, וגם במקרים שבהם מדובר בהפריה הנדרשת לצורך פונדקאות בארץ, יהיה צורך במסמכים דומים. לאחר ההפריה העוברים מובאים לארץ תוך שימוש באינקובטור נייד ייעודי שנועד לשמור על שלמות העובר. לאחר הגעת העובר לארץ תתבצע החזרה של העובר לרחם כשייעשה ניסיון לבצע סנכרון למחזור הטבעי של נושאת ההריון. במצבים אחרים, ייתכן שיהיה צורך להקפיא את העוברים עד לניסיון החזרה עתידי.

תהליך העברת עוברים לארץ הינו מורכב, ועל כן מומלץ לבחור ברופא מקצועי ובעל ניסיון שיוכל ללוות את ההורים לעתיד בתהליך ולהביא לסיומו המוצלח.