כך תגדילו את הסיכויים להיכנס להריון

הקמת משפחה היא עבור רבים שלב משמעותי מאוד בחיים. כל ילד חדש המצטרף למשפחה מצרף לה את אישיותו החד-פעמית ואת עולמו הפנימי הייחודי, ומוסיף שמחה ואהבה רבה. אך אנו חיים בעולם מורכב ותובעני, ועל כן, לפני שחושבים על משפחה משתדלים בדרך כלל להתבסס כלכלית ולהתחיל לבנות את הקריירה ואת החיים האישיים. זאת אחת הסיבות לדחיית הכניסה לשלב ההורות ואחת הסיבות לקשיים להשיג הריון. קיימות כמובן נסיבות אחרות שבעטיין יהיה קיים קושי להשיג הריון, אך ישנן גם דרכים שבעזרתן ניתן להגדיל את הסיכויים להריון בריא שהוא הצעד הראשון למשפחה חדשה.

שיעורים בביולוגיה

כניסה להריון היא לכאורה עניין פשוט וטבעי. אלא שהמפגש בין הזרע לבין הביצית וההשגה של הריון בריא היא במרבית המקרים עניין מופלא ואינו מובן מאליו כלל. ראשית, לפני שמתחילים בניסיון להרות חשוב להכיר את אופן פעולתה של הביולוגיה, ובעיקר את אופן פעולתה של מערכת הרבייה הנשית. כדי להשיג הריון, חשוב לדעת מתי מתרחש הביוץ של האישה, שכן רק במועד זה יכולה להתרחש הפרייה. במחזור בן 28 יום, הביוץ מתרחש סביב היום ה-14, ולפניו תחווה אישה סימנים פיזיולוגיים שונים, ולעיתים אף תחוש כאב קל בבטן התחתונה בזמן הביוץ. עם זאת, חשוב לדעת כי במקרים רבים אורכו של המחזור עשוי להשתנות, ועל כן כל אישה צריכה להכיר את עצמה ואת גופה ולהתנהל בהתאם לכך. במידה שהאישה אינה בטוחה בדבר מועד הביוץ, היא יכולה גם להיעזר בערכות שונות הנמכרות היום ברשתות הפארם.

בזכות הקדמה

הקדמה והטכנולוגיה השפיעו על היבטים רבים מהחיים שלנו. אורח החיים נהייה מהיר הרבה יותר, היכולות לתקשר וללקט מידע הפכה לפשוטה הרבה יותר, האפשרויות הפכו למרובות הרבה יותר, וגם בתחום הילודה חלו שינויים רבים. בעבר, אישה או בני זוג ששקלו להביא לעולם ילדים היו מחויבים למסגרת זמן מסוימת, ואם מסיבה כלשהי לא הצליחו להשיג הריון, הרי נאלצו להשלים אם המצב או לשקול אפשרויות אחרות. אך כיום, הטכנולוגיה פתחה בפנינו דרכי פעולה נוספות שלא היו זמינות בעבר. נשים למשל יכולות לבחור לעשות הקפאת ביציות, וכך לאפשר לעצמן לשמר את הפוריות שלהן גם בגיל מבוגר יותר. במקרים רבים, במיוחד במסגרת טיפולי פוריות, נעשה שימוש בביציות שנשאבו ושהוקפאו לשימוש עתידי. מלבד זאת, קיימת גם תרומת ביצית היכולה לסייע לזוגות אחרים לצרף ילד חדש למשפחה. בשורה התחתונה, כיום ישנם טיפולי פוריות רבים ועל כן במקרה הצורך מומלץ לפנות לייעוץ מתאים.

ייעוץ מקצועי

רבים אינם בטוחים מתי מגיעה העת לפנות לייעוץ מקצועי בנושא פוריות. כאן חשוב להדגיש כי במקרים שבהם מושגת הפרייה לא תמיד מצליחה הביצית המופרית להשתרש בדופן הרחם, ולא תמיד מצליח ההריון לשרוד את השלבים הראשונים שלו. למעשה כ-20% מההריונות מסתיימים בטרם עת מסיבות שונות. על כן, לא תמיד יש צורך למהר לפנות לייעוץ מקצועי, אך גם אין זה מומלץ להמתין זמן רב מדי. כאשר מדובר באישה שחצתה את גיל 35, רצוי לפנות למומחה בתחום הפוריות לאחר ניסיונות של חצי שנה רצופה. אישה שיודעת על קשיים אחרים או על רקע רפואי העלול לפגוע בסיכויים להיכנס להריון, כדאי שתפנה עוד קודם. פנייה למומחה בעל ניסיון, תוכל לזרז את התהליך ותסייע לצרף במהירות ילד חדש למשפחה.