הפריה חוץ גופית

מתמודדים עם בעיות פוריות?

יתכן והפתרון הוא הפריה חוץ גופית

הפריה חוץ גופית או IVF היא אחד הטיפולים השכיחים ביותר בתחום טיפולי הפוריות והיא מבוצעת חדשות לבקרים. כיום הפריה חוץ גופית היא אחד הכלים החשובים לטיפול בבעיות פוריות, הן אצל גברים והן אצל נשים. הפריה חוץ גופית IVF מסייעת לפתור בעיות פוריות רבות ויתרונה המובהק הוא שלאחר השרשת הביצית המופרית ברחם, ההריון ימשיך להתפתח כמו כל הריון אחר שנקלט באופן טבעי.

אם ניסיתם את השיטה הטבעית פעם אחר פעם, אך ללא הצלחה, קודם כל הסירו דאגה מליבכם – אתם לא לבד! עשרות זוגות מתמודדים עם אותה הבעיה בדיוק. בעיות פריון הן צרת רבים אך לא תמיד יש בכך נחמה. זה לא כל כך פשוט להכיר במציאות ולהבין שמשהו אינו כשורה, במיוחד כאשר מדובר בתפקודי הגוף וכשמעורבת השאיפה להקים משפחה. אולם ההכרה בבעיה הנה חשובה מכיוון שהיא הצעד הראשון בדרך אל הפתרון. לכן אם אתם מרגישים שהגעתם לדרך ללא מוצא ואינכם מצליחים לממש את הזכות הטבעית שלכם להיות הורים, הגעתם למקום הנכון: פרופסור יעקב לברון, מומחה פורץ דרך בתחום הפריה חוץ גופית IVF, יעזור לכם לחשב מסלול מחודש בדרככם להגשים את החלום!

מה זה – IVF?

תתפלאו לגלות כי תהליך הפריה הוא אחד הטיפולים השכיחים ביותר בעידן המודרני והיא משמשת לטיפול בבעיות פוריות אצל גברים ונשים כאחד. הטיפול בוצע לראשונה בשנת 1978 ומאז ועד היום מספק פתרון לזוגות רבים אשר מתמודדים עם בעיות פוריות שונות ומגוונות, החל בחסימה בחצוצרות, דרך בעיות זרע ועד הפרעות ביוץ. השיטה מבוססת על שאיבת ביצית משחלת האישה והפרייתה עם תאי זרע בתנאי מעבדה מחוץ לגוף האישה (ומכאן גם השם). לאחר שהביצית מופרית, ובמקביל לטיפול הורמונלי, היא תוחזר לרחם במטרה להשתרש. משזה יקרה, ההריון ימשיך להתפתח כמו כל הריון אחר.

השלבים השונים של תהליך IVF

התהליך כולל כמה שלבים עיקריים אליהם יש להיות מודעים טרם כניסה לתהליך.

שלבי התהליך:

  • ביוץ מבוקר – שלב ראשוני זה כולל נטילת תרופות מעודדות ביוץ במשך 12 ימים הקודמים לטיפול. במהלכם, יוזרקו התרופות על בסיס יומיומי לצד מעקב רפואי הכולל בדיקות דם ואולטרסאונד.
  • שאיבת הביצית – על האישה ליטול הורמון מיוחד אשר גורם להבשלת הביצית. לאחר 36 שעות מרגע מתן ההורמון תבוצע השאיבה תחת הרדמה כללית ותוך ביצוע מעקב והנחייה של אולטרסאונד תוך לדני.
  • הפריה במבחנה – בשלב הבא תא הזרע מוזרק ישירות לביצית על מנת להגדיל את סיכויי ההפריה. יש לציין כי פרופסור לברון היה מראשוני הרופאים שהשתמשו בשיטה זו ויעילותה באה לכדי ביטוי במקרים בהם הזרע חלש או פגום.
  • התפתחות העובר והחזרתו לרחם – בתום פרק זמן של יומיים שלושה מיום שאיבת הביציות ולאחר הפרייתן במבחנה הן יוחדרו לרחם. ההחדרה תתבצע באחת משתי שיטות: על ידי צינורית המוחדרת לרחם, או דרך דופן הרחם במידה וקיימת חסימה של צוואר הרחם.

האם הפריה חוץ גופית מתאימה לנו?

החששות מהטיפול הנם טבעיים ומובנים מאליהם. עם זאת כדי להתגבר עליהם יש לבחור ברופא מקצועי ובעל מיומנות ומומחיות בתחום, לצד רכישת כמה שיותר ידע בנושא. ראשית כל עליכם להיות מודעים לסיכויי ההצלחה של התהליך אשר כיום הם עומדים על 40% לנשים עד גיל 35 לעומת 25% אצל נשים מבוגרות יותר. דבר נוסף אליו יש להיות מודעים הם הסיבוכים האפשריים של הטיפול והם: הריון רב עוברי ולידת פגים כפועל יוצא מכך וכן גירוי יתר שחלתי. כמובן שבחירה ברופא מומחה ממזערת את הסיכון, שכן רופא מקצועי יבחן את ההיסטוריה הרפואית, יבצע את כל הבדיקות הנדרשות ויפעל בהתאם לכל ההנחיות הנוגעות למחזורי הטיפול.

פרופסור יעקב לברון: רופא מומחה IVF

לפרופסור יעקב לברון יש רזומה שמדבר בעד עצמו ולא בכדי פונים אליו זוגות צעירים רבים אשר מתמודדים עם בעיות פריון ומעוניינים בפתרון של הפריה חוץ גופית. פרופסור לברון ייקח אתכם צעד צעד אל עבר האלטרנטיבה שתעזור לכם להגשים את החלום ולהפוך להורים שתמיד רציתם להיות.

בעזרת ניסיונו תוכלו:

  • להרגיש שקט נפשי מהידיעה שאתם נמצאים בידיו של אחד מטובי המומחים בתחום
  • להתנסות בשיטות הטיפול הכי חדשניות לטיפול בליקוי פריון, פרי פיתוחו של פרופסור לברון
  • להגדיל את הסיכוי שלכם להרות ולהתגבר על בעיות הפריון עמן הנכם מתמודדים
  • לקבל ייעוץ והכוונה ממומחה פורץ דרך אשר חולל מהפכה בתחום הפריון ולזכותו הישגים רבים
  • ליהנות מיחס אישי, מליווי צמוד ומתמיכה רגשית לכל אורכו של התהליך

הפריה חוץ גופית – שאלות ותשובות

באילו מקרים כדאי לבחור בהפריה חוץ גופית?

יש מגוון רחב של סיבות אשר פוגעות בפוריות ומקשות על התפתחות של היריון תקין, ולפעמים אפילו מונעות לחלוטין את האפשרות הזו. יש מקרים שבהם ניתן לאבחן את הבעיה באופן מדויק ולטפל בה, אך יש הרבה מקרים שבהם כלל לא ידוע מהו הגורם או שלא ניתן לטפל בו.

הפריה חוץ גופית היא תהליך מודרני ומשוכלל, אך בכל זאת מדובר בהליך פולשני שיש לו סיבוכים, ולכן מומלץ לבחור בו רק לאחר שטיפולים אחרים לא הצליחו. כן חשוב לציין כי ישנם מקרים שבהם טיפולים אחרים אינם אפשריים, למשל במקרים שבהם ספירת הזרע נמוכה במיוחד, כאשר יש חסימה פיזית של השחלות או החצוצרות וכדומה.

במצב שבו שני בני הזוג נשאים או חולים במחלה גנטית, וישנו סיכוי גבוה להורשה של המחלה לילדיהם, יש אפשרות לבצע הליך של הפריה חוץ גופית שכולל שלב של אבחון גנטי לפני החזרת העוברים לרחם, כדי למנוע לידה של ילד חולה.

 איך מתחילים את התהליך?

טיפולים של הפריה חוץ גופית מתאימים לרמה מסוימת של אי פוריות, או כאשר יש צורך באבחון גנטי טרום השרשתי. ולכן התהליך כולו צריך להתבצע בליווי וייעוץ של גניקולוג או רופא פוריות.

בשלב הראשון הרופא יקבע את מידת אי הפוריות, ויבחן האם ישנן אפשרויות אחרות על מנת להיכנס להיריון. במידה והאפשרויות האחרות נכשלו או שהן לא רלוונטיות, אז אפשר להתחיל בבדיקות והכנות לקראת הפריה חוץ גופית. ההמלצה הגורפת עבור כל הזוגות היא לפנות לייעוץ גנטי עוד לפני הניסיונות להיכנס להיריון. בהמשך, על הגבר לעבור בדיקת זרע, ובדיקות דם כדי לשלול מספר מחלות כמו צהבת ואיידס, מאחר והן יכולות לפגוע בבריאות של האישה ושל העובר.

האישה צריכה גם היא לעבור מספר בדיקות כדי לוודא שאינה סובלת מבעיות בריאותיות או מחלות שיכולות לפגוע בהיריון, בעצמה או בעובר. הבדיקות כוללות בין השאר ספירת דם, תפקודי קרישה, בדיקות לשלילת מחלות מין, בדיקה גניקולוגית וכו'.

אנחנו יודעים שזה נשמע מסובך, אבל בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, כדי ללוות אתכם ולדאוג שתעברו את התהליך בצורה המקצועית ביותר.

 האם הפריה חוץ גופית מחייבת שמירת היריון?

הקושי להיכנס להיריון והאכזבות שבדרך משפיעים על נשים רבות, וגורמים להן לחשוש לאבד את ההיריון שהושג לאחר תהליך ארוך ומפרך. ולכן ישנן נשים שכופות על עצמן שמירת היריון או הימנעות מפעילויות רבות לאחר החזרת העוברים. אך האמת היא שבמקרים רבים כלל אין בכך צורך, מאחר ומהלך ההיריון דומה מאוד להיריון שהושג באופן טבעי. כמובן שחשוב להיות במעקב רפואי, אך כל עוד אין בעיות רפואיות ספציפיות, אין שום סיבה להיות בשמירת היריון. ואפילו להיפך, מומלץ מאוד להמשיך בשגרת החיים ולא למנוע מעצמך חוויות ואירועים משמחים.

צרו קשר לקבלת פרטים

בעזרת הידע המקצועי שצברנו במהלך השנים בתחום ההפריות נוכל לעזור לכם לבחון את כל האפשרויות העומדות לרשותכם ולהגיע להחלטה המושכלת והמתאימה לכם. אנו מזמינים אתכם לתאם פגישת ייעוץ עם פרופסור לברון ולהבין לעומק מהי המשמעות של הפריה מלאכותית, מה ההשלכות, הסיכונים, אילו הכנות יש לבצע, מהם סיכויי ההצלחה וכיצד מבוצע הטיפול. כל זאת ועוד לצד ייעוץ מקצועי של רופא עם ניסיון עשיר בתחום, ידע שלא יסולא בפז והמון רגישות למצבכם. תאום הפגישה הנו פשוט ואינו מצריך הרבה זמן מכם. כל שעליכם לעשות הוא ליצור איתנו קשר ונציג מטעם פרופסור לברון יחזור אליכם. מתקשים? תוכלו תמיד לבחור בשיטה המסורתית והיא פשוט להתקשר.

 פרופסור לברון מביא עמו ידע עשיר, שיטות חדישות וטכנולוגיות מתקדמות בתחום הפריון.

עכשיו זה הזמן שלכם!

עשו את הצעד הראשון בדרך להקמת המשפחה עליה תמיד חלמתם!

צרו איתנו קשר, ופרופסור לברון ישמח לקחת חלק במסע שלכם אל ההורות.